توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

20 خوراکی برتر چربی سوز برای کاهش وزن فوری مواد غذایی لاغری


20 خوراکی برتر چربی سوز برای کاهش وزن فوری مواد غذایی لاغری


افزایش میزان سوخت و ساز بدن می تواند به شما برای از دست دادن چربی بدن کمک کند.

با این حال، بیشتر مکمل های "چربی سوزی" در بازار یا ناامن، یا بی تاثییر و یا هر دو هستند.

خوشبختانه، چندین غذای طبیعی و نوشیدنی طبق شواهد و برسی ها وجود دارد که سوخت و ساز شما را افزایش داده و باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند.


 1. چای سبز بمب چربی سوز

 چای سبز یک انتخاب نوشیدنی عالی برای سلامتی است.
مطالعات نشان می دهد که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کرده و از برخی از سرطان ها محافظت کند.

علاوه بر تأمین مقدار کافئین متوسط ​​، چای سبز منبع عالی اپیگالوکاتچین گالات (EGCG) ، یک آنتی اکسیدان است که باعث سوزاندن چربی و از بین رفتن چربی شکم می شود.

نوشیدن حداکثر چهار فنجان چای سبز روزانه ممکن است مزایای سلامتی از جمله افزایش بالقوه مقدار کالری که می سوزانید، داشته باشد.

2. سرکه سیب


سرکه سیب یک داروی قدیمی برای سلامتی مبتنی بر شواهد است.
اعتبار خود را از كاهش اشتها و كاهش قند خون و انسولين در افراد مبتلا به ديابت کسب کرده است.

علاوه بر این، مؤلفه اصلی سرکه سیب، اسید استیک است که باعث افزایش چربی سوزی و کاهش ذخیره چربی شکم و پهلو میباشد.
در این مطالعه ، 144 مرد چاق که 2 قاشق غذاخوری سرکه هر روز به مدت 12 هفته به رژیم های غذایی معمول خود اضافه می کردند 3.7 پوند (1.7 کیلوگرم) از دست داده و کاهش 0.9 درصدی در چربی بدن را تجربه کردند.

مصرف سرکه سیب در رژیم غذایی ممکن است به شما در از دست دادن چربی بدن کمک کند. با 1 قاشق چایخوری سرکه سیب در روز شروع کنید. می توانید آن را به یک لیوان آب اضافه و میل کنید.
 
3. مارچوبه

  مارچوبه یک ماده غذایی سالم علاوه بر هر رژیم غذایی سالم است.

مارچوبه خواص ترموژنیکی زیادی دارد که به طور بالقوه به افراد در کاهش وزن کمک می کند.

اول اینکه دارای کالری بسیار کم است و فقط 32 کالری نصف لیوان دارد.
علاوه بر کالری کم، دارای حدود 94٪ آب است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف غذاهای کم کالری و پر از آب با کاهش وزن همراه است.

 4. برای چربی سوزی کدو حلوایی بخورید

 
کدو نه تنها با داشتن بتا کاروتن پرشکوه برای چشمان شما مناسب است بلکه دارای فیبر زیادی میباشد که به حفظ سطح قند خون سالم کمک می کند، کلسترول را کاهش داده و از کاهش وزن نیز پشتیبانی می کند.

این ماده غذایی بسیار مناسب چربی سوزی است و به ویژه برای رفع مشکلات گوارشی از جمله یبوست بسیار با ارزش است.
 
 5. کلم بروکلی


کلم بروکلی به سوزاندن چربی احشایی کمک می کند کلم بروکلی در آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A ، C ، B9 ، K و Folate و همچنین فیبرهایی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است باعث کاهش وزن می شود.

 6. قهوه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است.

قهوه یک منبع عالی کافئین است که می تواند روحیه را بهبود بخشد و عملکرد ذهنی و جسمی را نیز بهبود بخشد.

علاوه بر این ، می تواند به شما در سوزاندن چربی کمک کند.

در یک مطالعه کوچک شامل نه نفر، افرادی که یک ساعت قبل از ورزش کافئین مصرف کرده اند، تقریباً دو برابر چربی سوزانده و قادر به ورزش تا 17٪ طولانی تر از گروه غیر کافئین بودند.

تحقیقات نشان داده است که کافئین بسته به میزان مصرف شده و پاسخ فردی، میزان متابولیسم را 3 تا 13 درصد چشمگیر افزایش می دهد.

برای به دست آوردن مزایای چربی سوز کافئین بدون عوارض جانبی احتمالی، مانند اضطراب یا بیخوابی، 300‪ تا 400 میلی گرم در روز کافی است. این مقدار بسته به مقدار آن در حدود 1 تا 4 فنجان قهوه است.
 حتما بخوانید: 20 دلیل که چرا با وجود رژیم غذایی و ورزش وزنمان کم نمی شود؟
 
7. روغن نارگیل


 روغن نارگیل دارای مزایای سلامتی فراوانی است.
به نظر می رسد ، افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی ، کلسترول HDL "خوب" را افزایش داده و تری گلیسیریدهای شما را کاهش می دهد، علاوه بر این به شما در کاهش وزن کمک می کند.

در یک مطالعه ، مردان چاق که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به رژیم غذایی معمول خود اضافه می کردند، به طور متوسط ​​1 اینچ (2.5 سانتی متر) از کمر خود کم کردند بدون اینکه تغییری در رژیم غذایی دیگر ایجاد کنند یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهند.

چربی های موجود در روغن نارگیل عمدتا MCT ها هستند، که به خاصیت سرکوب کننده اشتها و چربی سوزی داده شده اند.
با این حال، برخی مطالعات نشان می دهد که اثرات تقویت کننده متابولیسم آن ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.

مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به چربی سوزی کمک می کند. حتماً با یک قاشق چای خوری شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا از هرگونه ناراحتی در دستگاه گوارش جلوگیری شود.

 8. فلفل تند به سوزاندن چربی کمک می کند

 
فلفل های چیلی بیشتر از آن است که گرما را به غذای شما اضافه کنند.
آنتی اکسیدان های قدرتمند آنها ممکن است التهاب را کاهش داده و از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که یک آنتی اکسیدان موجود در فلفل های قرمز به نام capsaicin ممکن است در دستیابی و حفظ وزن سالم به شما کمک کند.
همچنین به شما در سوزاندن کالری بیشتر و از دست دادن چربی بدن کمک می کند.

یک بررسی بزرگ از 20 مطالعه نتیجه گرفته است که مصرف کپسایسین موجود در فلفل به کاهش اشتها کمک می کند و می تواند تعداد کالری هایی را که می سوزانید حدود 50 کالری در روز افزایش دهد.

در نظر داشته باشید که در هفته چندین بار فلفل دلمه ای یا فلفل قرمز یا پودر فلفل قرمز میل کنید.
 
9. چای اولانگ

چای اولانگ یکی از سالم ترین نوشیدنی هایی است که می توانید بنوشید.

اگرچه فشار کمتری نسبت به چای سبز دریافت می کند، اما به لطف داشتن کافئین و کاتچین، از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است.

با بررسی چندین مطالعه مشخص شد که ترکیب کاتچین ها و کافئین موجود در چای باعث کالری سوزی 102 کالری چشمگیر در روز به طور متوسط می شود.

مطالعات کوچک در زنان و مردان نشان می دهد که نوشیدن چای اولانگ باعث افزایش سرعت متابولیسم و کاهش وزن می شود. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که چای اولونگ باعث افزایش کالری سوزاندن دو برابر بیشتر از چای سبز شده است.

نوشیدن چند فنجان چای سبز، چای اوولونگ یا ترکیبی از این دو به طور مرتب ممکن است باعث از بین رفتن چربی و تأثیرات درمانی مفید دیگر شود.

 10. ماست یونانی پرچرب

 ماست یونانی پرچرب بسیار مغذی است.
ابتدا منبع عالی پروتئین، پتاسیم و کلسیم است.
تحقیقات نشان می دهد که لبنیات با پروتئین بالا می توانند از به دست دادن چربی، و محافظت از عضلات در هنگام کاهش وزن به شما کمک کنند.

همچنین، ماست یونانی حاوی پروبیوتیک است که می تواند به سالم ماندن روده شما کمک کند و ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند یبوست و نفخ را کاهش دهد.

ماست یونانی پرچرب همچنین حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است که باعث کاهش وزن و چربی سوزی در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود.
خوردن ماست یونانی به طور منظم ممکن است مزایای سلامتی بسیاری داشته باشد. اما حتما ماست یونانی پرچرب و چبی متوسط را انتخاب کنید، زیرا محصولات لبنی بدون چربی و کم چرب حاوی اسید لینولئیک کونژوگه کمی هستند.
 
11. سوپ ها

وعده های غذایی و رژیم های غذایی با چگالی انرژی کم باعث می شوند افراد کالری کمتری مصرف کنند.
بیشتر غذاهای دارای چگالی انرژی کم، غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی آب هستند، مانند آب سبزیجات و میوه ها.

برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن غذای دقیقاً همان غذای تبدیل شده به سوپ و نه به عنوان غذای جامد، باعث می شود افراد احساس سیری بیشتری کنند و کالری قابل توجهی کمتری بخورند.

فقط مطمئن شوید که بیش از حد چربی را به سوپ خود، مانند خامه یا شیر نارگیل اضافه نکنید، زیرا این می تواند میزان کالری آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
 
12. روغن زیتون

 روغن زیتون یکی از سالم ترین چربی های روی زمین است.
نشان داده شده است که روغن زیتون باعث کاهش تری گلیسیرید ، افزایش کلسترول HDL و تحریک ترشح GLP-1 ، یکی از هورمون هایی می شود که به کاهش وزن شما کمک می کند.

علاوه بر این ، برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون ممکن است باعث افزایش سرعت متابولیک و از بین رفتن چربی بدن شود.

برای ترکیب روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه خود، چند قاشق غذاخوری به سالاد خود اضافه کنید و یا آن را به غذای پخته اضافه کنید.

 13. برای کاهش وزن و چربی سوزی سیب بخورید

جمله قدیمی: "اگر یک سیب در روز بخورید هیچ وقت به دکتر نمی روید" واقعاً صادق است. نه تنها به حفظ سلامتی کمک می کند بلکه خوردن سیب می تواند به شما در سوزاندن سریع چربی احشایی کمک کند!

طبق یک مطالعه مرتبط ، زنانی که دستور مصرف 300 گرم سیب (معادل 10.6 اونس یا 1.5 سیب بزرگ) در روز داده شد، حدود 2.9 پوند (1.3 کیلوگرم) از دست داده اند. این مطالعه طی یک دوره 12 هفته (41) انجام شده است.

مطالعه دیگری که روی زنان و مردان نسبتاً چاق انجام شده است، نشان داد که پلی فنولهای سیب متابولیسم چربی را در افراد سالم با شاخص توده بدنی نسبتاً بالا تنظیم می کنند.

 14. جو دوسر

 
جو دوسر دارای مقادیر زیادی فیبر سالم است و برای فواید غذایی اضافی می توان به بسیاری از دستور العمل های غذایی افزود.

در بسیاری از مطالعات یافت شده است که جو دوسر می تواند به کاهش سطح کلسترول (LDL) کمک کند، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند یا به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

از بسته های جو دو سر جداگانه که غالباً شکر، شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده دارند پرهیز کنید.

 
15. اسفناج نیز به چربی سوزی کمک می کند

 اسفناج دارای مواد مغذی و کالری کم است.
یک مطالعه نشان داده است که مصرف روزانه 5 گرم عصاره اسفناج همراه با یک برنامه کاهش وزن 3 ماهه در صورت مقایسه با دارونما منجر به کاهش 43 درصدی وزن بیشتر می شود.

 16. برای لاغری و چربی سوزی گردو بخورید
 
گردو-سوزی-کاهش-وزن-نیک-اندام-لاغری.

 مطالعات بی پایان وجود دارد که فواید سالم گردو را نشان می دهد. این آجیل خوشمزه و مقرون به صرفه سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های مفید هست.

گردو همچنین یکی از بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند که برای ساختن استخوانهای قوی نیز کلسیم را فراهم می کنند.
گردو برای قلب و مغز نیز مفید است.
 
17. کره بادام زمینی

 علاوه بر خوشمزگی، کره بادام زمینی می تواند هوس شیرینی ها و غذاهای آشامیدنی را تسکین دهد و شما را سیر تر نگه دارد.

اطمینان حاصل کنید که کره بادام زمینی را که فقط از بادام زمینی تهیه می شود خریداری کرده اید. این روغن نباید حاوی روغن، قند یا مواد نگهدارنده دیگری باشد.

در یک مطالعه مرتبط مشخص شده است که زنانی که بادام زمینی را به عنوان جایگزینی برای منابع دیگر چربی استفاده کرده اند در طی 6 ماه حدود 3 کیلوگرم از دست داده اند.

 18. روغن انوا

روغن آنوا از روغن های کانولا و سویا ساخته می شود.

مجله آمریکایی Journal of Clinical Nutrition دریافت که افرادی که از روغن انووا استفاده می کردند نسبت به افرادی که روغن های دیگری استفاده می کردند وزن بیشتری از دست دادند.

این روغن را می توان مانند هر روغن دیگری برای پخت و پز استفاده کرد و در طعم سالاد خانگی بسیار خوشمزه است.
 
19. زنجبیل برای چربی سوزی و کاهش وزن

 مطالعه ای که در انستیتوی تغذیه انسان در دانشگاه کلمبیا انجام شده، نشان داد افرادی که نوشیدنی زنجبیل داغ می نوشند، باعث می شوند که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند.

مصرف زنجبیل احساس گرسنگی را کاهش می دهد، به هضم غذا کمک می کند و ترموژنز را تقویت می کند.
یک مطالعه مرتبط نشان داد که زنجبیل به همان اندازه تسکین دهنده ضد درد بدون عوارض جانبی است.

دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را می توان حدود 10 تا 15 دقیقه در آب تفت داد و با لیمو یا عسل از خوردو آن لذت برد.

 20. دانه کوینو

 Quinoa یک دانه کامل با پروتئین کامل است که پر از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

فاقد گلوتن است و سرشار از پروتئین و فیبر است که این ماده غذایی عالی برای سوزاندن سریع چربی شکم عالی عمل می کند.

برای یک وعده غذایی رضایت بخش می توانید quinoa را با لوبیا سیاه یا سبزیجات تازه میل کنید!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 12 مهر 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?